דוריס לסינג, מתוך ההקדמה ל"מחברת הזהב": איך להגיב לגבר שאומר "את מסרסת אותי"

עד היום נשים מעטות מאוד מוכנות להילחם למען מה שהן חושבות ומרגישות באמת ביחסיהן עם גבר שהן מאוהבות בו.

רוב הנשים עדיין מוכנות לברוח ככלבלב שמיידים בו אבן, כשגבר אומר: "את לא נשית ותוקפנית, אַת מסרסת אותי."

לדעתי, כל אישה שנישאת לגבר שמדבר כך, או מתייחסת אליו ברצינות, ראויה לגורלה. כי גבר כזה הוא רודן שאינו מבין שום דבר על העולם שבו הוא חי.

גברים ונשים מילאו בעבר, וממלאים גם עתה, תפקידים רבים כל כך בחבָרות שונות. הגבר הזה הוא אפוא נבער, או פחדן שחושש לחרוג מההליכה בתלם…

כשאני כותבת את הדברים האלה אני מרגישה ממש כאילו אני מחברת מכתב שאשגר מהעבר אל העתיד. אני כל־כך בטוחה שכל מה שנראה לנו כיום מובן מאליו, יעבור מהעולם בעשור הבא.

The Golden Notebook, Doris Lessing

 

2 thoughts on “דוריס לסינג, מתוך ההקדמה ל"מחברת הזהב": איך להגיב לגבר שאומר "את מסרסת אותי"”

  1. בסדר זקנה ממורמרת. מוצא האדם מהקוף, לבנות בתים,כבישים,רכבים,מטוסים,מחשבים וכ"ו זה לא משהו שחיות עושות,-ואת כול זה גברים עשו! לכן גברים היתרוממו מעל הטבע שלהם (שזה להרוג אחד תשני בגונגל)
    נשים לעומת זאת לא עשו שום דבר מיוחד שהוא לא חייתי (הריון ולידה זה חייתי) בעבר האיתן לפחות בבית עושות אוכל כביסה וכולי, אבל בשם "השוויון" גם על זה אתן בוכות (בזמן שגבר עובד בעבודה סזיפית בשמש) כלומר גברים בנו הכול בחברה, נלחמו באריות ונמרים,ונשים באות בעולם המודרני ורוצות שיוויון-אבל מה לעשות שזה לא מגיע לכן-בעיקר היום שאתן מפעילות הרבה מניפולציות ומנסות לשלוט בכול דבר ומתנהגות כמו ילדים (שלהם כמובן לא מגיע זכות בחירה)
    אה ודרך הגב אם חוסר שוויון כול כך מפריע לכן-אז אפשר לעשות גם לכן מילת נשים, ואז בטוח יהיה שיוויון-מרת "עבד כי ימלוך"

    1. יהודה אתה לא רק מטומטם גס-רוח, עילג עם תפוקה מדהימה של שגיאות כתיב, בור ועיוור למתרחש בימינו במדע ובתרבות, אלא גם פחדן שאינו מעז להזדהות, מה שעושה את הלרלור שלך על טבע הגברים אווילי במיוחד. טוב שאתה כאן להזכיר לנו כמה חשוב הפמיניזם.
      אבשלום אליצור

השאר תגובה